mandag 11. januar 2010

Super Bitches, Action Babes og Barbarella

Stipendet har kommet og takk for det! I morgen og onsdag er det forelesninger, men jeg skal prøve å få meg til IKEA for å kjøpe en svart duk og en svart lampe, eller noe slikt. Vil forandre litt på hybelen, selv om det er fint lite jeg kan gjøre, og i går kveld klistret jeg opp 21 bilder på veggen langs sengen min. Det varmet å våkne opp til flere bilder av Marilyn Monroe og Audrey Hepburn ved siden av meg. Skal finne noen kule filmplakater i tillegg, så blir det nok bra.

Jeg klarte å lage en thairett i dag, den er ikke akkurat vanskelig, men fikk ikke åpnet tuten til sausen ordentlig.. Anyway, jeg har betalt regninger, spist god mat mens jeg så på Jenta som lekte med ilden (2009), ryddet litt av hybelen, og har bestilt bøkene Super Bitches and Action Babes: The female hero in popular cinema og From Reverence to Rape. Gleder meg noe sinnsykt, og håper de kan hjelpe meg med å finne ut hva jeg skal skrive en bacheloroppgave om. Og får å gjøre det hele komplett: I går kveld så jeg litt på Barbarella (1968). Virkelig sære greier, men jeg likte det.. så langt i alle fall. Har fortsatt 20 minutter igjen av filmen, men regner ikke med at de 20 minuttene kan forandre hele inntrykket av filmen.. Skulle ønske jeg hadde kroppen til Jane Fonda, etc, etc!!



Gruer meg til forelesningene nå, men jeg får bare bite i det sure eplet, nikke og smile, vente på de (forhåpentligvis geniale) bøkene, pynte opp hybelen.. og så går det vel bra til slutt uansett.

Ingen kommentarer: